Strona główna / Uzytkownik marcinc » Komentarze użytkownika
Profil

« Pierwsza strona  «  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  »  Ostatnia strona »
Kolej/TGV Réseau-Duplex
2199. marcinc
11.10.2016 09:07

info 2016: gdyby ktoś chciał powtórzyć takie ujęcie, może mieć spory problem, ponieważ osiedle zostało wygrodzone i zamknięte. Na dwóch drogach dojazdowych - Boulevard des Lucioles (pod wiaduktem) i Boulevard des Cigales (od południa) stoją bramy. Schody prowadzące na wzgórze prosto z peronu są zamknięte furtką. Dlatego bez ekskluzywnych znajomości wśród mieszkańców może być ciężko ;)
RATP Paris/Citadis 302 #715
2198. marcinc
06.10.2016 09:14

^jest długości ledwie dwóch takich citadisów :)
Kolekcja Autobusów Zabytkowych i Karetek/Jelcz 080 #WI 8768R
2197. marcinc
26.09.2016 22:35

@Karol: zapomniałem wyrazić podziękowania, choć chciałem, serio serio, dzięki!
@Naszk: tak!
RATP Paris/Translohr STE6 #609
2196. marcinc
23.09.2016 20:27

Abstrahując od zaćmienia kolegi maczka ;) faktem jest, że to kolejna wada translohru, o której wcześniej nie wspomniałem. Niedasię zrobić zielonego torowiska czy jakichkolwiek innych "upiększeń".
2195. marcinc
20.09.2016 16:10

^ Widziałem już, głównie u Czechów, tak dzikie pochylenia, że wyżej widoczne nie zrobiło na mnie szczególnego wrażenia :) @lk: dzięks!
RATP Paris/Citadis 302 #404+410
2194. marcinc
15.09.2016 13:38

Niestety wygląda na to, że masz rację :P Co za herezje wchodzą w życie!
RATP Paris/Translohr STE3 #515
2193. marcinc
13.09.2016 19:40

Lepiej autobus na buspasie. Rodzaj zasilania to kwestia wtórna, osobiście nie uznaję trolejbusu jako środka transportu funkcjonalnie odmiennego od autobusu. No chyba, że mówimy o wadach trolejbusów.

W momencie wyczerpania zdolności przewozowej autobusy wymienia się na normalny tramwaj. Napisałem "wymienia się" bo Francuzi zazwyczaj tak właśnie robią, choćby np. na T1 w Paryżu czy w Tours. Translohr to jest wybryk natury, nad którym nie ma sensu się dłużej rozczulać :)
RATP Paris/Translohr STE3 #514
2192. marcinc
13.09.2016 19:29

Dokładnie "coś w stylu tramwaju dwusystemowego". Trasy wytyczone głównie po już istniejących liniach kolejowych, obecnie nieczynnych albo czynnych tylko w ruchu towarowym, jak i po trasach RER, który zostanie miejscami zastąpiony tramwajem.
Obsługa wozami Citadis Dualis (Vmax 100 km/h, zasilanie kolejowe 1,5kV DC + 25kV AC i tramwajowe 750V DC).
Operatorem będą koleje państwowe SNCF.

Czymś podobnym jest tramwaj T4, który też funkcjonuje pod szyldem SNCF i jest zasilany z sieci 25kV AC (jak linie dużych prędkości). Ale perony ma niskie i nie przekracza 70 km/h.
2191. marcinc
13.09.2016 18:48

Lekko nieaktualne, bo wydłużenie T6 do Viroflay już się otworzyło :) Jak widać, żadne dalsze rozbudowy translohru i nowe linie nie są planowane. Całe szczęście :) Przydałoby się na takiej mapce bardziej wytłuścić linie kolejowe systemu Transilien (w ramach którego mieszczą się linie RER) by nadać kontekst liniom tramwajowym, które wyglądają na pierwszy rzut oka jak kluski bezsensownie rozrzucone po regionie.
RATP Paris/Citadis 302 #441
2190. marcinc
10.09.2016 09:26

Po co?
RATP Paris/Citadis 302 #413
2189. marcinc
08.09.2016 07:41

^ Czyli mówiąc krótko, wg Twojej teorii jesteśmy nieuleczalnie głupsi od Francuzów, smutek.
2188. marcinc
07.09.2016 16:44

Tak, a układ 2x2 z tramwajem pośrodku to rzadko spotykane zjawisko we .fr. Natężenie ruchu jest tutaj wielokrotnie mniejsze niż na Grunwaldzkiej. Po lewej, o tutaj jest bar o jakże wdzięcznej nazwie Le Tramway. Przy stoliku na zewnątrz można miło spędzić chwilę. Przy Grunwaldzkiej nierealne.

Warto zauważyć jak elegancko zniechęcono pieszych do przekraczania ulicy w dowolnym miejscu. Dziwny krawężnik, bujne roślinki i torowisko trawiaste, po którym trochę głupio deptać. Jeśli bardzo bardzo musisz to przejdziesz, ale przejścia dla pieszych są max co 250 m (Miszewskiego - Politechnika 500 m), więc skorzystać z zebry nie jest wielkim problemem. Każde przejście z sygnalizacją, ale nie ma rzecz jasna problemu z przechodzeniem na czerwonym gdy nic nie jedzie.
RATP Paris/TFS #209
2187. marcinc
07.09.2016 13:45

Nowa część trasy trzyma już dzisiejsze standardy (francuskie oczywiście :) ). No a TFS-y w porównaniu do citadisów szału nie robią. Co ciekawe, Alstom tłukł te pudełka bardzo długo, od 1984 aż do 1998 r., gdy Niemcy już dawno mieli w 100% niskopodłogowe GTxN.
Swoją drogą, ciekaw jestem jak długo trwały prace projektowe nad citadisami, których produkcja ruszyła z kopyta w 2000 r.
RATP Paris/TFS #207
2186. marcinc
07.09.2016 13:13

Przejście to było parę sekund wcześniej wykorzystane, bo na dalszym odcinku był remont. Tramwaj dopiero rozpoczynał kurs na skróconej trasie.
RATP Paris/Citadis 302 #441
2185. marcinc
06.09.2016 18:32

^^ ja jak zwykle, biorąc pod uwagę rozmach inwestycji, chcę wierzyć, że pomysł jest głęboko przemyślany. Ale po tym jak pieprznęła z impetem koncepcja węzła Siedlce (szkoda, że po wybudowaniu ;) ), jakoś nie potrafię :/ Kompletnie nie rozumiem po co na SKM Śródmieście miałaby wjeżdżać którakolwiek z istniejących linii autobusowych i jak to zrobić bez ogólnego pogorszenia oferty.
« Pierwsza strona  «  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  »  Ostatnia strona »