Strona główna / Uzytkownik grunek1410 » Komentarze użytkownika
Profil

« Pierwsza strona  «  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  »  Ostatnia strona »
Infrastruktura/Przeróbka - przystanek "wiedeński"
197. grunek1410
16.07.2015 21:42

@bronksiu - no jak gdzie, ten postój wyrównawczy dla 11? Z drugiej strony w torze środkowym. Gorzej, jeśli powstałaby jakaś linia Zaspa-Mickiewicza; na wzór dawnej 4 - tam za bardzo nie ma jak zrobić wspólnych odjazdów:)
Czy ktoś z Was ma jakiś link do planów nowej pętli Siedlce? Chciałbym zobaczyć jak tam ruch będzie chodził, a wycieczka tam, teraz jest trochę " z boku moich tras życiowych"..:)
196. grunek1410
16.07.2015 15:30

@marcinc- Jazz na Stogi? Czemu nie? Może 9 "zdjąć z Strzyży" i puścić na trasie Brętowo-Przeróbka-Stogi?
A wracając do zdjęcia- to widzę, że "odwrócili pętle" Przeróbka- by 3,8 i 9 odjeżdżały z jednego peronu. Fajnie. Ja myślę, że można by też w ten sposób odwrócić Zaspę - by z jednego peronu w kierunku Jelitkowa odchodziła 2,8 i 11. Może 11 mniej much by jeździło:)
195. grunek1410
15.07.2015 10:02

Jakby puścili jeszcze jakieś Pesy na Stogi, to na takim Przystanku w ogóle byłby rarytas- bez schodów w tramwaju, wózkiem z dzieckiem można by swobodnie wjechać; przy Helmutach też można ale tylko jednym wejściem.
W sumie to co stoi na przeszkodzie, by takich wiedeńskich porobić więcej - Mickiewicza kier. Zaspa, Kasztanowa, Zimna, Pasanil- chyba wszystko co?
194. grunek1410
15.07.2015 00:24

Czym ten "wiedeński" przystanek Przeróbka różni się od przystanku Kasztanowa? Tym podwyższeniem jezdni? Czy Kasztanowa - czyli to samo bez podwyższenia- też jest przystankiem "wiedeńskim"? I dlaczego "wiedeński"? W Austrii coś takiego funkcjonuje? Jaka jest cecha charakterystyczna tego przystanku?
BKV Budapest/TW6000 #1583
193. grunek1410
10.07.2015 22:32

W Nowym Porcie jeżdżą po jednotorach też Pesy, na 1,5 i 7:)Zdjęcie fajne
BKV Budapest/Tatra T5C5 #4113
192. grunek1410
08.07.2015 10:13

@gladi77- masz rację, ale przy 107 wozach i takiej sieci jakoś nie widzę większych możliwości- ciąg przymorski- w międzyszczycie mamy 2 co 10 min i 8 co 20 min czyli pi razy około 8 min; pierowtnie chciałem linię 4 pociągnąć do Jelitkowa (nie do Zaspy; zrekompensowała by zmniejszenie częstotliwości na 2, i zabór 11)- ale nie wiem, skąd zabrać/ograniczyć? Może zrobić 5 cały dzień co 20 min? Ale to ograniczy Brzeźno. Co do ciągu Oliwa-Strzyża to pomyliłem się w częstotliwości 12-tki; ona w międzyszczycie powinna jechać co 10 min, i nie zmieni to zapotrzebowania. Co do szacunków/przeszacowań- nie miałem dokładnych danych-robiłem to na "czuja" w excelu. 7 ma więcej wozów niż 9? i wszystkie one stoją w międzyszczycie na ZT NP?
BKV Budapest/Tatra T5C5 #4087
191. grunek1410
07.07.2015 15:45

Jakbyśmy wrzesień 2015 mieli za sobą to już byśmy PKM-ką śmigali....
BKV Budapest/Tatra T5C5 #4113
190. grunek1410
07.07.2015 15:11

@Krystian Jacobson- dzięki za komentarz; odblokowałeś mi możliwość kontynuacji wizji ze swojego świata i frytek.Ale o tym zaraz. Co do Twojego zdania o Stogach i Nowym Porcie i ich roszczeniowości- to w sumie nie wiem- NP chyba od dawna nie narzeka, ba nawet likwidacja "socjalnej" 4 nie wywołała jakiś mega skandali; można zrobić eksperyment i zabrać Osiedlu Wejhera i pobliskim 11 i zobaczyć jaka będzie reakcja. Co do Stogów- to niestety, ale tramwaj tam to jedyny zbiorkom (nie ma SKM, PKM, autobusu, tramwaju wodnego regularnego jak np. w Hamburgu)- przy obecnym układzie 3 i 8; jeśli nie można zwiększyć im częstotliwości, to powinny jeździć chociaż składy maksymalnie duże- kiedyś na 8 było 3*105- może dziś pora na 2*Dortumnd/Kassel? No, ale tego nie rozwiążemy bo jak pisze marcinc "musimy działać w ramach prawdziwych uwarunkowań", a więc do dzieła - moje frytki z postu [nie na temat] z tym, że na 107 wozów:

1 NP-Chełm W. ( bez zmian)- szczyt co 20 min, pozasczyt nie kursuje- wozów 4 (niskie)

2 Oliwa-Zaspa-Łostowice (bez zmian) - objazdy PKSem rano (6-8) co 2 kurs, bez kursów z Jelitkowa- częstotliwość 10 min szczyt, 20 min poza, 30 wieczór, soboty i niedziele 20/30 - wozów 14 (niskie)

3 Brzeźno-Stogi(bez zmian)-10/20/30;20/30- wozów 11 (niskie i wysokie)

4 nowa linia Zaspa-Hallera-Opera-Dworzec- Siedlce- Warneńska- Brętowo PKM - częstotliwość 20 min cały dzień/30 min wieczór- wolne 20/30 - wozów 5 (niskie dwukierunkowe)

5 Strzyża-NPO (bez zmian)-10/20/30;20/30- wozów 8 (niskie i wysokie)

6 Jelitkowo-Łostowice (bez zmian)-10/20/30;20/30- wozów 14(niskie)

7 Łostowice-NPO (bez zmian)- kursowanie od 5 do 21 w dni powszednie, co 10 min szczyt i 20 min pozaszczyt oraz soboty w godzinach 7-16 co 20 min, niedz. nie kursuje - wozów 9 (niskie)

8 Jelitkowo-Stogi (bez zmian)- 10/20/30;20/30 - wozów 14 (niskie i wysokie)

9 Strzyża-Opera-Dw.PKP-Przeróbka (bez zmian) - kursowanie od 5 do 21 w dni powszednie co 20 min, i soboty jak linia nr 7 - wozów 4 (niskie i wysokie)

10 NPG-Siedlce-Warneńska-Bulońska - kursowanie 20 min cały dzień, 30 wieczór, wolne 20/30; wozów 6 (niskie dwukierunkowe)

11 Strzyża-Opera-Centrum-Siedlce-Warneńska-Brętowo PKM- częstotliwość identyczna jak linia 9 w dni powszenie, oraz 7 i 9 w soboty- wozów 5 (niskie dwukierunkowe)- poranne kursy przez DW.PKS (6-8);popołudniowy powrót przez PKS (14-16);

12 Oliwa-Opera-Dw.PKP-Siedlece-Warneńska-Bulońska -10/20/30;20/30 -wozów 13(niskie dwukierunkowe)

Co się zmieniło do propozycji z wirtuala? Wyrzucono 13; 4 skrócono do Zaspy i 9 wróciło z Oliwy i Stogów na starą obecną Strzyża- Przeróbka. Częstotliwość na Morenę w szczycie:- do pętli Brętowo PKM - 10 min (4 i 11 co 20 min każda), do pętli Bulońska- ok. 8 min (10 co 20 min,12 co 10 min).

Pozdrawiam
189. grunek1410
04.07.2015 17:53

@marcinc- oczywiście masz rację, dlatego zastrzegłem wcześniej co myślę, że będzie na tych 107 wozach. Podjąłem się kiedyś opracowania tego typu modelu, i pokazuje wyniki- moim zdaniem optymalny byłby plan pokazany u góry- ale na jego realizację potrzeba 115 wozów. Skoro ma być tylko 107 - to pokazuje, że wraz z rozwojem naszej sieci tramwajowej o nowe trasy ( Chełm i Morena) nie pomyślano o rozwoju taboru- i jest go za mało. Z drugiej strony w Gdańsku marnowane są wozy - na kursy 11 z Zaspy do Strzyży (sam to kiedyś nazwałeś "kursami socjlanymi"), a z drugiej "socjalnie" Stogi mają tramwajów za mało - bo nie ma 2 wozów by przedłużyć 9 z Przeróbki. O braku 7 w soboty na dojazdy do MP nie wspomnę, bo jak wiadomo to linia z moich okolic, i nie jestem obiektywny.
188. grunek1410
04.07.2015 16:01

[nie na temat] - ale jak jest okazaja na więcej niż 100 słów, to przedstawię swój pomysł na nowy układ w Gdańsku od września. Gdzieś wcześniej wyczytałem, że ZKM ma robić komunikacją na 107 wozach w szczycie. 107 wozów przy obecnym układzie, to tak naprawdę pozwala mi stwierdzić, to co pisałem w shoutboxie- wydłużone 10,12 i chyba 11 zdjęta z Chełmu na którąś krańcówkę na Morenie.
Mój pomysł był natomiast taki- ale do jego realizacji potrzeba 115 wozów w szczycie. Do rzeczy: kolejno, linia, trasa, częstotliwość, ilość wozów.
1 NP-Chełm W. ( bez zmian)- szczyt co 20 min, pozasczyt nie kursuje- wozów 4 (niskie)
2 Oliwa-Zaspa-Łostowice (bez zmian) -bez objazdów PKSem, bez kursów z Jelitkowa- częstotliwość 10 min szczyt, 20 min poza, 30 wieczór, soboty i niedziele 20/30 - wozów 14 (niskie)
3 Brzeźno-Stogi(bez zmian)-10/20/30;20/30- wozów 11 (niskie i wysokie)
4 nowa linia Jelitkowo-Zaspa-Hallera-Opera-Dworzec- Siedlce- Warneńska- Brętowo PKM - częstotliwość 20 min cały dzień/30 min wieczór- wolne 20/30 - wozów 7 (niskie dwukierunkowe)
5 Strzyża-NPO (bez zmian)-10/20/30;20/30- wozów 8 (niskie i wysokie)
6 Jelitkowo-Łostowice (bez zmian)-10/20/30;20/30- wozów 14(niskie)
7 Łostowice-NPO (bez zmian)- kursowanie od 5 do 21 w dni powszednie, co 10 min szczyt i 20 min pozaszczyt oraz soboty w godzinach 7-16 co 20 min, niedz. nie kursuje - wozów 9 (niskie)
8 Jelitkowo-Stogi (bez zmian)- 10/20/30;20/30 - wozów 14 (niskie i wysokie)
9 Oliwa-Wrzeszcz-Opera-Dw.PKP-Przeróbka-Stogi - kursowanie od 5 do 21 w dni powszednie co 20 min, i soboty jak linia nr 7 - wozów 6 (niskie i wysokie)
10 NPG-Siedlce-Warneńska-Bulońska - kursowanie 20 min cały dzień, 30 wieczór, wolne 20/30; wozów 6 (niskie dwukierunkowe)
11 Strzyża-Opera-Centrum-Siedlce-Warneńska-Brętowo PKM- częstotliwość identyczna jak linia 9 w dni powszenie, oraz 7 i 9 w soboty- wozów 5 (niskie dwukierunkowe)- poranne kursy przez DW.PKS (6-8);popołudniowy powrót przez PKS (14-16);
12 Oliwa-Opera-Dw.PKP-Siedlece-Warneńska-Bulońska -10/20/30;20/30 -wozów 13(niskie dwukierunkowe)
13 Zaspa-Mickiewicza-Opera-Centrum-Siedlce - kursowanie jak linia 1 czyli 20 min szczyt, wozów 4 (niskie i wysokie)-poranne kursy przez. DW.PKS (6-8); popołudniowy powrót przez PKS(14-16).

To tyle. Na żadnym z obecnych odcinków nie ubyło częstotliwości tramwajów- gdzie niegdzie ją poprawiono, ale tego planu bez 115 wozów wykonać się nie da.
Kolej/ED250-018
187. grunek1410
04.05.2015 13:05

5100- nazwałbym "Jednodniowa Delegacja"- bo 90% pasażerów tego cuda, to tacy właśnie pracownicy jadący do swoich central w Stolicy:)
5301 Kaszub to był jeszcze nie tak dawno na wagonach, 5305 Norwid również. Burdelik na tej kolei musi być i jest, i to nie taki mały:)
186. grunek1410
03.05.2015 19:56

Pendolino jest super:) Ale zauważyliście, że pojawiło się pierwsze Pendolino z nazwą? Kilka miesięcy temu była tu dyskusja, czy Pendolino powinno mieć nazwy, czy nie- bo na zachodzie ICE nie mają. Skoro już "Radiowa Trójka" się pojawiła, to czekamy na następne...:)
BKV Budapest/Tatra T5C5 #4062
185. grunek1410
30.04.2015 14:54

Wygląda jak zderzenie dwóch światów-na 1 planie coś al'a tramwaj w Odessie lub Dniepropietrowsku, dalej oddalony nowiutki żółciutki niskopodłogowy nowoczesny trajek w stylu Europy Zachodniej na tle kamieniczek. Zdjęcie super Panie marcinc:)
PKT Gdynia/Solaris Trollino 12M #3088
184. grunek1410
22.03.2015 19:56

100% zgody dla wypowiedzi marcinc. Co do argumentu "pt. Warszawa"- sorry, ale w Warszawie jest tyle różnych podmiotów; gmin; właścicieli a jakoś się da. KM- właściciel województwo, po torach PKP, SKMW- właściciel miasto; metro, ZTM też. Gmin z każdej strony w pizdziet. W sumie aglomeracja na 2,5-3 mln mieszkańców. A u nas się nie da bo co? Bo Gdańsk (0,45 mln mieszk.) i Gdynia (0,28 mln mieszk.) mają swoje "ambicje"- kpina. Gminy od GWE,przez GKA do GDA też powinny zrozumieć, że Trójmiasto i te satelickie gminy mają szansę zostać metropolią jeśli będą się wspólnie dogadywać, a nie dopierniczać. Małomiasteczkowość i bucowatość z nas wychodzi, i trzeba to powiedzieć wprost, a nie udawać, że Gdynia może się rozwijać bez Gdańska, a Gdańsk bez Gdyni. I w temacie integracji komunikacyjnej to z Warszawy należy akurat brać przykład.
Jak był np. remont torów podmiejskich to pomiędzy Dworacami Wschód-Śródmieście-Zachód jeżdziły tramwaje i autobusy-; jak Most Łazienkowski zamknęli to szybko w 1 dzień nowa linia tramwajowa i SKM powstała, a u nas? Pan Dyrektor Zomkowski " PKM będzie produktem regionalnym, nie miejskim w związku z czym my nic nie musimy zmienać". Żal.pl.
183. grunek1410
22.03.2015 16:01

@maczek_sky - integracja transportu- jak najbardziej za, ale integracja techniczna- jak np. trolejbus z Reja do Gospody lub Oliwy na pewno jest łatwiejsza do osiągnięcia, niż integracja prawna- czego przykładem jest tzw. Wspólny bilet, a raczej jego brak. Brak integracji biletowej w Trójmieście to jest rozpacz i ignorancja władz naszych miast. Skoro w Warszawie się dało, to nie wiem czemu tego się nie da. A póki nie zintegrują się prawnie, to technicznie nigdy się niezintegrują.
P.S. Powoli zaczynam analizować możliwości po otwarciu Migowa; i mam wrażenie, że jeśli to ma polecieć na 107 wozach, to bez ograniczeń w innych częściach miasta ( głównie Chełm) się nie obędzie...
« Pierwsza strona  «  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  »  Ostatnia strona »